Prezentare oferta: Lease-back-ul este cel mai des dezbatut de catre specialisti. Prin acest tip de leasing se intelege operatiunea prin care o persoana vinde un obiect unei societati de leasing cu scopul de a-l lua imediat in leasing, fara ca acesta sa fi intrat in posesia firmei de leasing. Cel mai frecvent profita de avantajele 'lease back'-ului societatile cu probleme de lichiditati, astfel incat obiectul in sine sa ramana in posesia lor. De aceea societatile de leasing trebuie sa aiba in atentie lichiditatile si situatia financiara a utilizatorului pe termen lung.
Lease-back se practica nu numai in cazul in care utilizatorul are probleme de lichiditati, ci si ca o alternativa a creditului bancar, Utilizatorul beneficiind de facilitatile fiscale si de flexibilitate mai mare al societatilor de leasing fata de banci.
in decembrie 2007, Ordinul Ministrului Economiei si Finantelor nr. 2374 transpune in legislatia nationala, printre altele, prevederile IAS 17 Leasing in privinta operatiunilor de lease-back. Sunt aduse astfel clarificari suplimentare din punct de vedere al tratamentului contabil al acestor operatiuni. Ca urmare a acestor prevederi o tranzactie de vanzare a unui activ si de inchiriere a aceluiasi activ in regim de leasing (lease-back) se contabilizeaza in functie de clauzele contractului de leasing, astfel:
Ca o operatiune de finantare a locatorului (daca operatiunea are ca rezultat un leasing financiar);
Ca o operatiune de vanzare si preluare a imobilizarii in chirie (daca operatiunea are ca rezultat un leasing operational).
Astfel, daca tranzactia de vanzare si inchiriere a aceluiasi activ are ca rezultat un leasing financiar, tranzactia reprezinta un mijloc prin care locatorul acorda o finantare locatarului, activul avand rol de garantie. Entitatea beneficiara a finantarii (locatarul) nu mai recunoaste in contabilitate operatiunea de vanzare a activului (nefiind indeplinite conditiile de recunoastere a veniturilor). Ca urmare, imobilizarea ramane inregistrata in continuare la valoarea existenta anterior operatiunii de sale and lease-back, cu regimul de amortizare aferent. Entitatea beneficiara a finantarii (locatarul) va inregistra primirea unui imprumut pe termen lung in contrapartida cu banii primiti prin contractul de leasing. Tratamentul fiscal al acestor operatiuni, in lipsa unor prevederi fiscale specifice, va urma tratamentul contabil. Astfel, nu va mai exista un venit impozabil la vanzarea bunului. Aceasta abordare se fundamenteaza pe prevederile Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, art. 19, care precizeaza ca veniturile si cheltuielile care se iau in calcul la stabilirea profitului impozabil sunt cele inregistrate in contabilitate potrivit reglementarilor contabile. Cum din punct de vedere contabil aceasta tranzactie nu determina recunoasterea unui venit si implicit a unor cheltuieli aferente scoaterii din gestiune, locatarul/utilizatorul va inregistra primirea unei finantari si va deduce fiscal dobanda si celelalte costuri aferente finantarii, in conditiile prevazute de Codul Fiscal. in situatia in care tranzactia de vanzare si inchiriere a aceluiasi activ are ca rezultat un leasing operational, intreprinderea care cedeaza imobilizarea va contabiliza vanzarea acesteia (inregistrand un venit impozabil si a cheltuielilor cu scoaterea din gestiune a activului) si inchirierea activului. Operatiunea de inchiriere a activului in regim de leasing operational se contabilizeaza de utilizator conform reglementarilor legale privind aceste operatiuni, iar fiscal utilizatorul va deduce chiria pe perioada contractului de leasing.
Finantare IMM-uri pentru :
-Apartamente, Case, Cladiri de birouri, Fabrici si hale industriale, Centre comerciale sau alte spatii comerciale, teren
Durata contractului: intre 1 si 15 ani;
Avansul: intre 0% si 50% ; valoarea reziduala: negociabila
Documente necesare
- Persoane Juridice si Persoane Fizice Autirizate
- Cerere de finantare ;
- Actele constitutive ale societatii: Certificat Inregistrare, Act Constitutiv, Acte Aditionale (daca este cazul); documente autorizare/functionare.
- Document de identitate (BI / CI / Pasaport) al imputernicitului;
- Ultimele doua bilanturi aferente ultimelor doua exercitii financiare incheiate, cu balantele aferente;
- Ultima balanta lunara de verificare sintetica aferenta anului in curs; Declaratia de impunere anticipata pe anul in curs); Declaratia de venit global pentru anul anterior si Decizia de impunere corespunzatoare - copii; Certificat constatator al firmei eliberat de ORC in original (nu mai vechi de 30 zile);Copie dupa Registrul de Incasari si Plati pentru ultimele 3 luni sau alte documente intocmite lunar de catre solicitant, din care sa rezulte incasarile si platile din perioada respectiva).
- Declaratie pe propria raspundere a administratorului referitoare la datoriile catre bugetul statului;
- Specimen semnatura din banca, cu viza bancii in original;
- Extras de cont lei din banca (din aceeasi banca cu specimenul);
- Hotarare AGA pentru utilizator (si girant);
- Oferta vanzator ( pret, conditii si termen de livrare), semnata si stampilata atat de vanzator cat si de cumparator;
- Acte proprietate (copie);
- Incheierea de intabulare;
- Fisa cadastrala;
- Extras informativ al Cartii Funciare.